FLAŞ HABER

eşreff

23-11-2020 11:54 Kategori: GÜNDEM

KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE BESLENME DÜZENİ NASIL OLMALI?

KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE BESLENME DÜZENİ NASIL OLMALI?

""

Sinoplu diyetisyen Esra genç korona virüs döneminde vücut direncinin ve bağışıklık sisteminin çok önemli olduğunu belirterek vatandaşlara sağlıklı beslenme konusunda tavsiyelerde bulundu.

Haberin devamını sitemizden takip edebilirsiniz

Vaka sayılarının her geçen gün arttığı ilimizde vatandaşların  pandemi sürecinde nasıl beslenmesi gerektiğiyle ilgili Sakarya Caddesi TEB bankası üzerinde faaliyette bulunan diyetisyen Esra Genç’e mikrofon uzattık.

Diyetiysen Genç yaptığı açıklamada salgından korunmak için en iyi yöntemin vücut direncini ve bağışıklık sistemini güçlendirmekten geçtiğini söyleyerek vatandaşlara “sağlıklı tabak” modelini önerdi

Peki sağlıklı tabak modeli nasıl olmalıdır?

Bu dönemde Besin çeşitliliğine özen gösterilmesi gerektiğini belirten  Esra Genç:” Korona virüs aslında tamamen  bir enfeksiyon hastalığı. Bizim bunu önlemek için hani şu besini tüketin şu besinleri tüketmeyin  yada şu besini tüketirseniz daha kolay iyileşirsiniz gibi bir şey söylemememiz mümkün değil. Bizim genel olarak bağışıklık sistemimizi yüksek tutmamız gerekiyor. Bunun için de tabii ki sağlıklı beslenme devreye giriyor.

“Günlük 2 porsiyon mutlaka sebze”

 Bizim ‘sağlıklı tabak’ modeli dediğimiz bir tabak modeli var. Her gün bu şekilde beslenirsek bu çeşitli besin gruplarını vücudumuzda alırsak, eksik vitamin minerallerimizi almış oluyoruz. Günlük almamız gereken karbonhidrat protein yağ dengemiz var. Bu herkes için farklı olmakla birlikte bunu sağlamamız gerekiyor. Bu da şöyle oluyor mesela’ sağlıklı tabak’ modeli dediğimizde bir yemek tabağı düşünürseniz bunu önce bir dörde bölüyoruz. Bu tabağın çeyreğini mutlaka sebzelerden oluşması gerekiyor. Günlük 2 porsiyon mutlaka sebze tüketmemiz gerekiyor.

 Tabağın dörtte birini daha çok tam tahıl ürünlerine ayırmalıyız. Bunlar da tam buğday ekmeği, bulgur pilavı ya daha çok rafine şeker içermeyen sağlıklı karbonhidrat dediğimiz karbonatlar. Kalan tabağın yarısını üçe bölüyoruz bu sefer bir kısmına bir porsiyon meyve koyuyoruz, diğer üçte birine daha çok et grubu et tavuk balık dediğimiz protein kaynaklarını koyuyoruz. En son kalana da süt yoğurt kefir gibi daha çok süt ürünlerini koymamız gerekiyor.  Aslında burda daha çok her besinden yiyerek Kendimizi de kısıtlamadan sağlıklı beslenme ve Dengeli beslenmeyi öğrenmemiz gerekiyor. Bu şekilde oluşturulan bir tabak ile günlük almamız gereken besin öğelerini alabilmemiz mümkündür.” dedi

 

Genç konuşmalarını şöyle sürdürdü: ”Tabi bunun için ekstra almamız gereken vitamin ve mineraller de var bağışıklığımızı destekleyen antikor etkili vitamin dediğimiz vitaminler var  A vitamini ,C vitamini E vitamini daha çok. A vitamini daha çok hayvansal kaynaklardan kırmızı et, tavuk balık gibi özellikle omega-3 de bizim için çok önemli bu konuda. C vitamini dersek bunu da portakal mandalina greyfurt gibi meyvelerden alıyoruz. Zaten kış mevsimindeyiz meyvelerin daha çok bol olduğu bir mevsimdeyiz. E vitamini de daha çok yeşil yapraklı sebzeler dediğimiz ıspanak gibi sebzelerden ve yağlı kuruyemiş  badem, fındık ceviz gibi kuruyemişlerden alıyoruz. Aslında genel olarak bir beslenme düzeni oluşturmamız gerekiyor” dedi 

 



Bu haber 1736 defa okunmuştur.
HABERE YORUM YAZIN



FACEBOOK YORUM


DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
gazete manşetleri
NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU